20. aug. 2010

Trollmannens Læregutt

Haukur, ungene og jeg var jo på filmpremiere den 30. juli.
Og jeg må si at det va et godt valg, for dette var en fullverdig eventyrfilm for hele familien! Og jeg kan si med sikkerhet at det kommer en oppfølger eller fler...har vi den nye
"Harry Potter" her mon tro? ;)



OM FILMEN:

Walt Disney Studios, produsent Jerry Bruckheimer og regissør Jon Turteltaub, skaperne av National Treasure-franchisen, presenterer Trollmannens læregutt - et nyskapende og episk action-eventyr om en trollmann og hans uheldige læregutt som flettes inn i sentrum av en eldgammel kamp mellom godt og ondt.

Balthazar Blake (Nicolas Cage) er en mestertrollmann i dagens Manhattan som prøver å beskytte byen fra sin erkenemesis, Maxim Horvath (Alfred Molina). Balthazar klarer det ikke alene, så han rekrutterer Dave Stutler (Jay Baruchel), en tilsynelatende gjennomsnittsfyr som viser et skjult potensial, som hans motvillige protesjé. Trollmannen gir sin uvillige medarbeider et lynkurs i kunsten og vitenskapen bak trolldom, og sammen arbeider disse usannsynlige partnerne for å stoppe mørkets krefter. Det vil kreve alt det motet Dave kan samle for å overleve opplæringen, redde byen og få jenta når han blir Trollmannens læregutt.
( Tatt fra disney.no )

Er det andre som har sett denne filmen, og hva syns dere?
Kan jo hende det bare er meg som liker eventyr ;)

Nå må jeg henge i og skru på "effektiv-knappen", gjøre som ei god venninne av meg, og finne frem tryllestaven. For i dag får vi besøk! I kveld kommer stesøster Jorun Anita og sambo Ole Johnny fraSandnes, og bror Ståle og stefar Johnny er bare 3 timer unna med bil fra Trøndelagen. Og jeg kan fortelle at de har med utemøbler til oss, sendt nedover fra min kjære mor som heller ville kjøpe seg helt nye. Jeg unner henne det da, for de møblene som kommer nedover nå har bortimot overlevd krigen ;) Men de er så fine! Og jeg er så glad for at jeg får de! Gleder meg til å male i vei, for så å vise dere resultatet
 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...