25. aug. 2010

Velkommen hverdag :/

Som jeg nevnte i dette innlegget, så hadde vi besøk i helgen. Min bror og stefar tok turen fra Trøndelag, mens stesøsteren min og kjæresten kom fra Sandnes. Og jeg må virkelig si at vi hadde ei fin helg. På fredag koste vi oss her hjemme, med lammelår og god drikke. Samtalen varte til langt på natt. Og på lørdag tok min stefar oss alle med ut på restaurant, før vi gikk deretter gikk videre til et utested med kjekk musikk. Også denne kvelden ble vi sittende til sent etter vi kom hjem igjen, i et desperat forsøk på å ta igjen det tapte ;)

Tusen takk alle sammen, for ei veldig koselig helg


Men nå har panikken, og vekta oppe på badet, tatt meg i nakken nok en gang. Hverdagen er her. Mannen har begynt på jobb, jentungen har begynt på skolen, og jeg har begynt å klekke ut nye planer for hva jeg skal gjøre her hjemme, mens jeg fortviler over kiloene som har sneket seg på hoftene i løpet av sommeren.

Nå er det slutt på kose-kos...
Sant den hamburgertallerkenen er sinnsykt fristende?!


I hvert fall midt i uka da... Kan ikke slutte helt med alt som er godt heller!

Men, jeg har gjort noe som jeg ALDRI trodde jeg skulle gjøre....noen gang.

Anja har begynt på Herbalife!

Jeg har ei god venninne som selv har hatt kjempe-resultater med disse produktene, og som jobber med dette til daglig. Hun fikk i utgangspunktet min kjære sambo til å prøve, og han gikk ned masse i vekt på null komma niks! Jeg derimot, mistenksom som jeg er til sånt, har prøvd "litt bare" -  for å føle meg sunn...uten å engasjere meg så veldig. Og er du ikke engasjert eller dedikert til oppgaven så blir resultatene deretter. Så nå har jeg satt i gang på orntli', jeg spiser som jeg skal, og er veldig
spent på hvordan dette skal gå...

Shake til frokost. Har tørket støvet av Blenderen, og den har fått fast plass på kjøkkenbenken. Veldig kjapt og greit å lage frokost med det opplegget her, I love it, og jeg må si at shakene faktisk smaker overraskende godt :)


Starter altså dagen med en shake (mange smaker å velge mellom) + en kopp te.


Greit å spise mellommåltid, så da tar jeg gjerne noe frukt eller en "sjokolade" som jeg liker å kalle det (proteinbar).

Til lunsj lager jeg gjerne noe godt, som f.eks. omelett, havregrynslapper, eller en shake med frukt/ nøtter.


Spiser vanlig middag. Her er kyllingfilét med salat og pasta. Prøver å få i meg mye grønt, og har byttet ut vanlig pasta med fullkornspasta.


Og til kvelds tar jeg bare en shake, enkelt og greit :)

Fruktfatet er fylt opp til randen med god-saker, sånn at jeg skal slippe å ha en unnskylding for å stappe i meg kjeks eller sjokolade til enhver tid.



Så nå får vi se fremover, om dette får ønsket effekt for meg. Jeg spiser jo veldig mye mat i løpet av dagen, går aldri sulten, og det kan jeg like! Er veldig spent og bittelitt håpefull. Da vi kom hjem fra ferie var jeg nesten vokst ut av alle klærne mine. Men dette føles bra, og vekta begynner faktisk å minke litt, så jeg krysser fingrene ;)

Men nå er det jo snart helg igjen da, og vi får mere besøk, så jeg tror Anja må være realistisk og si at: "Mens andre lar lørdag være lørdag, da lar jeg helg være helg!"

PS: Ingen har lov til å le, og alle må heie på meg :)))

1 kommentar:

Henriette sa...

Flink du er! Jeg må si jeg ikke ser disse kosekiloene på deg i det hele tatt..
Men jeg er enig med at helg skal være helg, ikke bare lørdag ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...