19. aug. 2010

Ungarn

Ja, jeg er fullstendig klar over at jeg er treig i avtrekkeren nå...burde ha kommet med dette for ei uke siden! Det er bare litt tungt å komme i gang kan du si ;)

Vi reiste til Ungarn i tro om at vi kom til å farte rundt å se på masse gamle, flotte bygninger, etc. Men det viser seg at når vi kom hjem var kameraet stappfullt med blider av en fint bunt med kjekke mennesker fra mange ulike land, i et sammensveiset og "familielignende" miljø på en campingplass. Fantastisk :)

Vi startet med en dag i Oslo og hotellovernatting på Scandic Gardermoen, nytt og veldig flott hotell by the way. Siden vi hadde stått opp i firetiden på morgenen (natta, spør du meg) så var vi temmelig trøtte etter en lang og stor frokost på hotellet. Noe som resulterte i en real cowboystrekk for store og små ;)

Dagen deretter var det å komme seg på flyet videre til Wien Airport. Forhåpentligvis får jeg en gang muligheten til å se mer av denne byen enn bare flyplassen. Her sitter jeg og Agusta og venter, noe utålmodig, på transporten :)

Dette var vårt hjem i ferien, takket være snille venner som lånte bort vogna si til oss mens de selv bodde hos andre... Jeg og H sov i den ene enden, mens Agusta og Marielle sov i motsatt ende av vogna. Kjempegreier!

Campingplassen var omringet av høye trær, piggtråd, og alarmsystem, sånn for sikkerhets skyld. Kunne visstnok risikere at både folk og fe tok en uønsket visitt innom. Da er det greit med litt ekstra trygghet.

Her sitter vi mellom de to vognene som gjengen bodde i. Mang en kjekk diskusjon hadde vi her, og andre beboere, eller som her: eieren, tok titt og ofte turen innom for en kopp og en prat.

Marielle og Haukur nyter sol og varme. Vi var dessverre max uheldig med været, og hadde stort sett overskyede dager, ja til og med voldsomt regn, torden og lyn noen ganger! Da er det viktig å benytte seg av solsenga når man kan!

Kjekt at det er mulig med alternative aktiviteter når man ikke har PC eller TV i hus :)
Agusta og Haukur spiller badminton.

Her ser vi bort på hovedhuset på eiendommen, hvor eieren og frunen bodde. Her stod døren alltid åpen for den som ønsket å ta turen innom. Må bare beundre disse menneskene for at de makter å leve i en hverdag uten privatliv eller husfred. De ér liksom campingplassen! ;) Ser forøvrig at jeg godt kunne ha kosta på meg turen rundt huset og tatt et bilde fra forsiden...

Døren stod åpen, som sagt, og alle benyttet seg av det. Der var alltids en grunn til å feire på denne campingen. Enten vi feiret ankomst, at noen hadde bursdag, eller som på dette bildet: 35 års bryllupsdag :) Her sitter vi en god gjeng på kjøkkenet hos eieren, Laslo.

Og i løpet av kvelden tenkte to kloke hoder, Dorthe oh Martha, at det kunne vært kjekt å kle seg ut og lage litt skoj.

Dette smittet over på flere etterhvert. Her er eieren, Laslo.

Morten og lille-Laslo.

Og her har vi Mary og Dorthe som holder på å le seg ihjel :)

Her er Marielle og Agusta, pyntet og fjonge, på restaurant.

Dette er plassen vi spiste på. Veldig god mat, store porsjoner, hyggelig betjening, og ikke minst rimelig! Tuller ikke, når jeg sier vi fikk mat inkl drikke og dessert for oss tre, til et par hundrelapper.

Ta med et bilde av et typisk hus i Ungarn...de brukte mange rare faregr på husene sine ;) Vi så ikke mange flotte hus kan jeg si, det er tydelig at folk sliter. MEN vi så voldsomt mye fine biler, det overrasket oss voldsomt. Spørs vel kanskje hvor prioriteringen ligger, rett og slett.

Avslutter med sommerfuglene mine. Litt stolt over at vi fikk så bra bilder av dem :)))

Hva syns dere? Håper ikke det ble for mange bilder på én gang, og at det var litt kjekt å se.

Da er jeg delaktig i blogglandia igjen folkens!
Lover å ta meg sammen...atter en gang ;)