27. mars 2011

Søndag er ikke hviledag


I hvert fall ikke denne søndagen. For i går fikk vi babysenga i hus, og ommøblerte soverommet igjen. Ikke alltid lett å forestille seg hvordan det blir før møblene er i hus har jeg erfart. Samtidig så flytta vi rundt på det evindelige prosjektet "kontor/hobbyrom" atter en gang! Ikke enkelt når rommet til stadighet skal fylle flere funksjoner, og det ikke er mulig å gjøre det større ;) Men nå kvalifiserer uansett dette rommet også som soverom i tillegg, og jeg er endelig fornøyd med romløsningen! Tar ikke med noen bilder av det i dag, for jeg holder
fremdeles på og organiserer her inne... BOMBE?!

***

Men det jeg kan vise dere bilder fra er de andre prosjektene vi holder på med i dag og fremover...


Her er noen knips fra kottene vi har i gangen i andre etg. Vi skal inn med praktiske hylleløsninger her til god oppbevaring av f.eks. sengetøy, julepynt, vintertøy, sko, etc.


Jeg elsker fargen og glansen i malinga på dette kottet her! Derfor skal jeg gjør et forsøk på å beholde en del av den. Ikke helt bestemt oss for hvordan vi skal gjøre det enda; har noen idéer,
men kom gjerne med innspill :)


På andre siden av trappeoppgangen har vi et tilsvarende type kott, bare litt smalere. Her er det noen grusomme plater fra før, men siden arealet skal fylles opp med hyller og ting og tang til randen så bryr vi oss ikke om å legge så mye i det. Regner med vi fyller i sprekkene av det lappverket som er her fra før og maler det i en lys farge, enkelt og greit.


Planen er å bruke Stolmen garderobesystem fra IKEA inne på begge kottene for max utnyttelse av plassen fra gulv til tak. Med denne løsningen får vi også benyttet alle hjørner og vegger, siden det også kan monteres i 90 graders vinkel.

Ellers så har H revet en vegg inne på det som skal bli barnerom etterhvert, og der fant vi noen fascinerende tapeter :)



Denne blomstrete syns jeg var dritkul!


Litt mer skeptisk til den som befant seg på bakre vegg,
men morsomt å se ;)


Har har vi hatt barnefri helg. Var ute og koste oss med god mat i godt selskap på fredag. Jeg var så smart at jeg valgte spareribs med bbqsaus, hvorpå sausen var temmelig sterk...dette resulterte i at både magen og hun inni der ble særdeles misfornøyd, og formen min var ikke spesielt bra resten av kvelden, for å si det mildt.
Man lærer så lenge man lever ;)

Resten av helga har vel stort sett gått med til ommøblering, riving. oppussing, rydding og organisering. Det er fremdeles lenge til vi er i mål, men vi er i gang! :)

Har dere hatt ei fin helg???


post signature

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...