21. mars 2010

Kjelleren - 03.10.09

Da skal jeg begynne å legge ut bilder av det evig lange prosjektet vi har gående i kjelleren :) Vi har nemlig et hus med kjeller, 1.- 2.-etg. + loftstue; så vi har i grunnen nok plass å boltre oss på og fant ut vi skulle pusse opp i kjelleren for så å leie den ut. Dette skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort! Men hadde vi først begynt så måtte det også gjøres ferdig....
Her ser du det som skal bli stuen.
*
Disse bildene er altså tatt den 03.10.09. Da hadde min bror Ståle (t.v.) og min kjære Haukur allerede holdt på mange laaaange kvelder etter ordinær arbeidstid for å få revet den gamle kjelleren. Så her ser dere utgangspunktet...ikke mye å skryte av akkurat. Det er som sagt et veldig gammelt hus, og problemene har dukket opp
som perler på en snor!
Her har jeg tatt bilde fra kjøkkenet i retning soverommet, men det ser du vel ;)
*
De har hatt mye ekstra arbeid i forhold til muren, gammel engelsk type, 70-80 cm i dybden. Måtte bygge stenderverket et lite stykke ut fra veggene og bore hull for luftekanaler rundt om gjennom muren. Da priste jeg meg lykkelig for at jeg er jente! Videre er jo sånne gamle hus skakke og skeive uansett hvordan du snur og vender på det, så det har vært en del arbeid med oppretting av vegger, tak og gulv i tillegg til alt annet.

Her ser du bilde fra trappen og inn mot stua.
*
Ellers så har elektrikeren lagt om hele det elektriske anlegget på nytt her nede, for det var et sammensurium av en annen verden! Gutta har måtte bryte opp deler av betongen i gulvet fordi det har vært benyttet noen morsomme løsninger i forhold til kloakkrør dekket med sand! Rørlegger medfører selvfølgelig store kostnader, det følger med. Kjøkkeninnredningen har vi tatt fra baren på loftstua (som nå har blitt vanskerom...) - Den skal pusses opp og shines, håper det bli fint! Badet har vi kjøpt inn både dusj-hjørne, toalett og servant m/underskap til, så det er godt å ha på plass. Da er det "bare" flis og membran og sånt som gjenstår, og en person til å fliselegge da ;) Tror han kommer i neste uke...
Og her er Haukur fullt opptatt med å flytte fryseboksen utav veien :)
Bildet er tatt fra trappefoten i gangen mot soverommet. Her kommer en vegg senere. De har kommet mye lengre enn disse bildene viser per i dag, og jeg kommer til å legge ut noen flere bilder etterhvert. Dette er spennende. Jeg gleder meg sånn til å se hvordan det blir til slutt! Og siden vi endelig begynner å se lyset i enden av tunellen, så er det lov å glede seg litt nå syns jeg :)
- Anja -

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...