27. mars 2010

Kjelleren - 23.03.10


Nå begynner det virkelig å skje ting her!

Isolering er på gang nedover trappen, hvor de også må isolere og plate i overkant (altså UNDER trinnene på trappa i 1. etg.), både for varme- og lydisolering.

De holder på å gjøre seg ferdig med plating av vegger under trappa. Ny varmtvannsbereder er på plass, som senere skal "bokses inn" i en kasse.

Vegger er satt opp i forbindelse med kjøkken og bad, og mesteparten av veggplatene er på plass på ytterveggene av badet samt på kjøkkenet. Bad t.v. Kjøkkenkrok t.h.

Stenderverket på badet begynner å komme på plass, og elektrikeren Linn (første kvinnelige elektrikeren jeg har møtt noen gang, så jeg heier på henne!) er i full gang med å fikse og ordne i surret av ledninger.

Her ser du at det elektriske begynner å ta litt mere form, og at gipsplater har kommet opp inne på badet. HURRA!

Til slutt: gutta har tatt ut vinduet på badet for å støpe ny og tett ramme rundt så ikke alle skumle krypdyr kommer seg inn. Dette må gjøres med alle 5 vinduer. Obligatorisk med isoporplate foran åpningen, siden Fluffy og Speedy (kattene) syns det er veldig kjekt å hoppe ned i kjelleren og lage trøbbel så ofte de kan ;)
SE PÅ DENNE HERLIGE VINDUSKARMEN DA!
Det ble foreslått at vi skulle kle igjen muren i vinduene for bedre isolering. Men jeg ser for meg at det blir så sinnsykt fint med 70 cm dype vinduskarmer i hvitmalt mur, at der satte jeg ned foten!

Nå, hva syns du...begynner å bli?

- Anja -

2 kommentarer:

Henriette sa...

Det er noen skikkelige arbeidsjern du har i heimen altså!! Flinkiser!

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

De har virkelig stått på. Er faktisk såpass klart nå at vi skal male i påsken :) Men jeg vet om to stk som er drita lei oxo da! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...