22. apr. 2010

Dagens tips


Ja, jeg vet jeg lovte å vise dere skattene jeg fant i går, men jeg får ikke tid. Sorry!

Buddy og jeg har vært ute i hele dag og kost oss i solen... Det er så mye som må gjøres rundt huset når våren kommer, sånt som jeg aldri tenkte på den gangen jeg drømte om enebolig med uteareal. Jeg visste vel knapt nok om det! Man må vaske huset og gjerdet, tømme eiendommen for gammelt "rask" og planter fra i fjor, plattingen og utemøblene skal beises, huset må males, plenen må få en omgang mosefjerner og såes i på nytt, gårdsplassen må ryddes for ugress konstant, for ikke å snakke om steinheller og blomsterbed! Puh, jeg orker ikke å tenke lenger enn dette. (ARGH! Garasjen må ryddes!) Men jeg har fått gjort masse nyttig i dag, som å vaske og skure plattingen så den er klar til beising (forhåpentligvis i morgen hvis været holder). Og jeg har fått raket bort alt gammelt løv og dødt fra "fengselsbakken" og bedene, slik at nye og friske blomster kan komme til. Ser med skrekk og gru at vi nok må bite i det sure eplet og lage til alle blomsterbedene på nytt igjen i år (som i fjor). Denne gangen skal det gjøres skikkelig, så slipper vi forhåpentligvis å tenke på det flere ganger. Alt skal opp, det skal brukes duk og bark, ny jord og nye planter! Å luke ugress er ikke akkurat det kjekkeste i min verden.

Det var herlig friskt ute i dag, og godt å sitte i solveggen, men det var gufsen vind - og ganske kaldt å leke med høytrykkspyler - så jeg gleder meg veldig til temperaturen stiger litt må jeg si ;)

Så kan jeg stolt meddele at jeg faktisk er ganske flink og pliktoppfyllende når det gjelder denne sommer-trylle-kuren min. Jeg prøver å sole meg med jevne mellomrom, være mer i bevegelse, spiser fremdeles knekkebrød i stedet for brød, drikker mye mer vann enn før, spiser nesten ikke sjokolade (!) ;) , OG:

Jeg spiser masse frukt!!




Takk for besøket, så lover jeg at jeg skal vise dere funnene mine i morgen :)

- Anja -

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...