25. apr. 2010

En dag på IKEA

'
Da Karoline spurte tidligere i uka om jeg ville være med på IKEA på lørdag, så tenkte jeg at det egentlig ikke er noe spesielt vi trenger - men at det er gøy uansett. Så i går kom vi oss ut på tur til Stavanger - med min bror Ståle som sjåfør av varebilen og bærehjelp. Han fant ut det var best å bli med oss, ei gravid med stor mage, og ei med MS. Jeg tror han angret bittert da han skjønte hvor lang tid dette ville ta, og hvor mye vi skulle handle...men det var UTROLIG snilt av han! Det må sies at vi tilbragte hele 7 timer på IKEA, og turen totalt tok 12 timer...

Og jeg tok bra feil når jeg tenkte at det ikke skulle handles noe spesielt ;) Her står jeg, ganske rådvill, med alle funnene våre rundt meg. Var usikker på om dette skulle gå bra. Ikke lite greier akkurat!

...og da hadde vi allerede fått alt småplukket på plass i baksetet!


Utrolig nok, med Ståles hjelp, fikk vi stablet alt fint inn i bilen. Stakkars bilen sleit forøvrig litt i undervannstunellene på veien hjem.


Men det var vel brukte 7 timer, for å si det sånn. Tror ikke jeg husker alt jeg kjøpte en gang. Kan prøve: kjøkken til kjeller-leiligheten, taklamper til leiligheten, ny gigantisk og deilig lenestol til stuen (med genialt avtagbart/vaskbart trekk - vi skal kjøpe lik sofagruppe senere, når vi får råd ;), vitrineskap til stuen, skrivebord til spisestuen i samme stil, hylle til badet, køyeseng til guttene - så vi får dem inn på ett soverom sammen, masse stearinlys (obligatorisk), litt kjøkkenredskaper, krukker til te...da husker jeg ikke mer. 

Men jeg gleder meg som en unge til å bære ting i hus, montere, og få ting på plass. Vi skal jo ned i kjelleren med en del ting, siden vi skal leie ut møblert, så da har jeg vel lov til å erstatte de gamle vi mister med nye, flotte ting?! Og jeg gleder meg til å vise dere bilder av hvor fint det blir :)

Ha en fortsatt fin søndag!


1 kommentar:

Hilde sa...

Jeg gleder meg også!!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...