25. sep. 2010

Mitt skip er lastet med...

I dag er jeg i det selvironiske hjørnet. Blir i grunnen litt personlig det her, men noen ganger må man bare innse realitetene! Og jeg har skjønt (helt på egen hånd) at det er en del ting jeg tror jeg har hatt (eller har) litt samledilla på, uten at jeg ser helt poenget i det. Egentlig begrenset hvor stort antall du trenger av sånt!

For eksempel: SKO, SOKKER & BH'ER i hopetall.
Jeg vet ikke engang hva jeg har, og bruker bare en brøkdel av det!
Men likevel føler jeg en konstant trang til å kjøpe mer og mer...


Og: VESKER.
Og her har jeg et veldig klart eksempel, min kjære som er DRITA LEI av alle veskene jeg har slengt oppå garderobeskapet inne på soverommet vårt. Her var han i full gang med å få de støvproduserende lefsene ut, bort og vekk!
Så er det opp til meg å finne ut en smart måte å oppbevare dem på...men jeg har jo gooood tid, som alltid! Per nå ligger de godt stappa inni et kott.


Når jeg tenker meg pittelitt om så er ikke dette de eneste tingene jeg har samlemani på. Har en tendens til å kjøpe inn veldig mye hobbyartikler også, som min kjære til stadighet lurer på NÅR jeg har tenkt å bruke til noe kreativt. Må vel ta meg sammen snart kanskje...

Noen fler som samler ting og tang på denne måten??

I kveld skal jeg rømme heimen og innvadere noen andres bolig for noen timer. Gledes stort til god mat, god vin og gode samtaler i fortreffelig selskap :)


Ønsker dere alle en fortsatt god helg ♥

post signature

4 kommentarer:

Henriette sa...

Her i huset prøvde "noen" å innføre en regel om at når jeg kjøpte et par sko, måtte jeg kaste et par gamle... særlig...
men jeg har etterhvert blitt flinkere å innse at ikke alle sko, vesker, jakker etc er verdt å ta vare på.. alt har sin storhetstid :)

Unknown sa...

Hi hi, herlig innlegg!;))
Jeg lider selv av samler mani, ingen ting skal kastes for tenk om man får bruk for det igjen ;)
Sko & jakker er vel det jeg har mest av ;)
Tusen takk for gode ord hos meg ;)
Ja, eplepaien må du prøve en gang, den er knallgod ;) Det beste er å smuldre deigen over, blir sprøest da (tips fra min kjære).
Nyt av søndagen ,)
Klem klem Anki

Alanna sa...

Jeg har motsatt problem. Jeg kaster ting uten å tenke. Vanligvis synes jeg dette er en god egenskap, men kjæresten min, som heller er en samler, får svi for dette. Når han legger ting slengt og de blir liggende, så kaster jeg dem. Jeg regner jo med han ikke bruker det, trenger det, eller bryr seg om det, når det ligger slengt rundt omkring. Hvor feil kan man vel ta? Så han har omsider begynt å skjønne at hvis han skal fortsette samlemanien sin, så må han rydde det opp et logisk sted. :-P

Hilde sa...

Jeg har en hang til å samle på ting fordi jeg kanskje kan få bruk for dem... men etter et par episoder med "ekstreme samlere" har jeg tatt meg sammen - herregud jeg har jo samme tensenene som en del av de der!!! :o BH'er derimot, finner du få av i mitt skap, jeg har ganske enkelt ikke råd til særlig mange. Koster 4-800kr pr stk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...