15. sep. 2010

Strykefri verden?

Jeg kan vel trygt kalles et skrekk-eksempel på en husmor. Liker veldig godt å ha det fint rundt meg, men HATER å vaske kopper, å tørke støv, vaske & støvsuge gulvene, legge sammen klær osv. Jeg vet at det finnes folk der ute som faktisk liker å holde på med sånt, og ALL RESPEKT til dere. Hvis jeg først skal gjøre jobben, så gjør jeg den skikkelig, men det er ikke helt min greie...

I dag fikk jeg piska min kjære sambo til å henge opp noen rullegardiner som vi kjøpte til soverommene for en stund siden (NB: Han fikk lov å spille FIFA 10 etterpå som belønning!), og i samme vaset skulle jeg henge opp nye gardiner på vårt soverom. Jeg sier bare HUFF-Å-HUFF, det eeeeer så skrekkelig kjedelig å stryke gardiner. Det tok jo en hel evighet å stryke disse 4 lengdene med tøy!!! Det er ingenting som kan få meg til å LIKE å stryke, det gjør jeg max 3 ganger i året tror jeg, og det er helt tragisk. Du kan liksom ikke gjøre noe kjekt mens du holder på heller...litt vanskelig å se TV, trimme, eller lese f.eks, da ryker jo fingrene på null komme niks.

De har jo kommet så langt som til strykefrie skjorter, takk og lov, men hvor blir det av min STRYKE- OG VASKEFRIE VERDEN?? Jeg skulle vært så lykkelig hvis jeg slapp unna det styret der...*drømmesegbort*...men inntil da innser jeg at det er ingen vei utenom. Jeg må nok bare fortsette å vaske de samme sokkene og trusene hver uke, inntil de blir "brukt opp", og jeg kan kjøpe nye sokker og truser så jeg har noe å holde på med i noen år til!
Er dette meningen med livet mon tro?? Kan jo hende at "the big almighty" ( hva/hvem nå enn det er) faktisk er overdrevent opptatt av VASKING...who knows.

Jeg vet...nå sklei jeg helt totalt av sporet her, lettere frustrerende å innse at det ikke finnes noen utvei. Men jeg vil uansett vise dere litt bilder fra før og etter vi fiksa på soverommet i dag, for jeg syns det ble så mye kjekkere enn det var nemlig. Siden kameraet enda ikke har fått sitt nødvendige tilskudd av strøm siden bryllupet, så blir det tlf-bilder denne gang...funker det og!

Her ser dere gardinene som hang der inne tidligere, mørkebrune og solskjermende. De gjorde jobben, men kjekt å bytte ut litt nå og da. Syns de var litt mørke kanskje, og det skal vel kanskje være mørke gardiner til vinteren (?), men jeg vil heller ha lyse nå som mørket og vinterdepresjonene nærmer seg!
(Legg samtidig merke til maskeringstapen som enda ikke har blitt fjernet siden jeg grunna vinduskarmene for 3 år siden. Og nei, jeg har enda ikke malt de ferdig!)

Og siden min kjære hengte opp rullegardiner (♥) så har vi ikke behov for solskjermende gardiner heller :)

Her er resultatet, jeg syns det ble et helt annet rom!
( Kanskje ikke så lett å se ut i fra disse bildene...)


Nå, ble ganske mye bedre og lysere?
Selv om mobil-bildene ble veldig mørke...
Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med både innsatsen og resultatet. Nå gjenstår det bare å hive noe dekor på veggene i neste runde...har jo bare bodd her i 3 år,
så jeg har god tid!

Og ikke minst, er jeg særdeles happy for at jeg har kapret en mann som gjerne hiver seg rundt med støvsugeren med én gang han kommer hjem fra jobb.
Det siste kan jo ha noe med min manglende
innsats å gjøre, selvfølgelig ;)
Elsker deg H

Ha ei fortsatt fin uke folkens!

3 kommentarer:

Hilde sa...

Det ble kjempebra!! :) Lyst og fint.

Unknown sa...

Digger den maskeringsteipen! <3 Hehe. Jeg har halvgjorte ting som venter på meg fra vi flyttet inn jeg også. Godt å høre det er andre i samme båt. ;-)

Og så FINT det ble!! :-D

salige lavendel sa...

Det ble veldig lyst og fint! Sikker på at hele rommet føltes litt større også etter de lyse gardinene kom opp. Godt å ha en hjelpsom mann i huset =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...